Trzy Diamenty

Przemysław Rybczyński – specjalista naturalnych terapii kręgosłupa

Terapeuta Chiropraktyk dyplomowany
członek Stowarzyszenia Chiropraktyków  Polskich

Masaż i terapie manualne kręgosłupa

masaz1masaz2masaz3

Wzrastające zainteresowanie Masażem i Terapiami Manualnymi spowodowane jest ich dużą skutecznością w leczeniu różnych dolegliwości bólowych a szczególnie w schorzeniach kręgosłupa. Leki przeciwbólowe tylko chwilowo uśmierzają odczucie bólu gdy choroba dalej postępuje niszcząc nasze organy ciała .Ponadto wpływają niekorzystnie, a czasami wręcz szkodliwie, na wiele narządów wewnętrznych.
Prawidłowo wykonany zabieg manualny nie tylko uwalnia chorego od bólu, lecz jednocześnie przywraca pełną sprawność fizyczną bo usuwa przyczyny powstawania choroby a nie tylko objaw.

Dodatkowo wpływa korzystnie na psychikę chorego, samopoczucie - powodując pełne rozluźnienie i relaks. Likwidując ból ,napięcia mięśni przy kręgosłupowych, więzadeł i torebek stawowych wpływa korzystnie na pracę układu nerwowego. Wskazane jest korzystanie z terapii manualnych nie tylko wtedy kiedy pojawi się ból ale również w celach profilaktycznych, aby uwolnić od napięć wywołanych stresem i codzienną pracą.                                                                                                                                                                                                                   Od lat znane jest powiedzenie ze „profilaktyka jest tańsza od kosztownego leczenia”.

masaz4masaz5masaz6

Masaż manualny

Masaż jest jednym z najstarszych i najprzyjemniejszych sposobów terapii naturalnych Bezpośrednio wpływa na całe ciało uwalniając od bólu zwalczając, zaburzenia krążenia krwi i energii, choroby mięśni, stany zapalne stawów i choroby wewnętrzne Jest skutecznym środkiem w przypadku leczenia nerwic spowodowanych stresami oraz skuteczna techniką relaksacyjną dla osób obciążanych zawodowo. Jest najlepszym sposobem kształtowania sylwetki przy odchudzaniu i redukcji wagi ciała

Terapia  manualna

Chiropraktyka McTimoney-Corley’a  oddziałuje na cały narząd ruchu. Jej celem jest umożliwienie organizmowi przywrócenie dobrego zdrowia poprzez delikatne mobilizacje czaszki, kręgosłupa, miednicy, klatki piersiowej oraz kończyn górnych i dolnych, a w konsekwencji zapewnienie poprawnego działania układów: ruchowego, nerwowego i wydzielania wewnętrznego, sterujących naturalną zdolnością organizmu ludzkiego do samoleczenia.

Opiera się one na założeniu, że większość chorób, na które cierpimy, spowodowana jest przesunięciem podwichnięciem kręgów kręgosłupa i zablokowaniem stawów kręgowych oraz złym ustawieniem talerzy miednicy. Jeśli przywróci się im prawidłowe położenie oraz ruchliwość wszystko powróci do normy, a my pozbędziemy się bólu.

Praca Terapeuty Manualnego,Chiropraktyka McTimoney-Corley’a ,Kręgarza polega na ręcznym naturalnym ustawieniu miednicy – manipulacji  kręgami i stawami , przywróceniu ich ruchomości oraz właściwym ustawieniu, by nie uciskały nerwów odchodzących od rdzenia kręgowego co spowoduje ustąpienie dolegliwości bólowych kręgosłupa.

Po odblokowaniu stawów kręgosłupa i przywróceniu symetrii miednicy proponuje Państwu dalsze rozluźnienie obolałych  tkanek miękkich – punktów spustowych i mięśni przez wykonanie masażu manualnego.

masaz7

Proponuje państwu masaże manualne najlepij gdy są wykonywane razem po terapii manualnej Chiropraktyki McTimoney-Corley’a:

• tkanek miękich  i  punktów  spustowych masaż tkanek głębokich
  • zdrowotne – kręgosłupa – przeciwbólowe
  • chiński – japoński – klasyczny
  • gumową chińską bańką
  • odchudzający w kierunku limfatycznym
  • kształtujący sylwetkę – ujędrniający
  • antycellulitowy
  • aromaterapeutyczny
  • antystresowy – relaksacyjny
  • sportowy – pourazowy

masaz8masaz9masaz10

Wsazania do masażu i terapii manualnych:

• bóle kręgosłupa i skrzywienia – skoliozy
  • rwa kulszowa, lumbago ,kręgozmyk „wypadnięcia dysków”
  • bóle stawów różnego pochodzenia
  • bóle głowy, migreny
  • bóle pleców i barku spowodowane pracą przy komputerze i prowadzeniem samochodu ciężką pracą
  • zapalenia nerwów, korzonków, rwy kulszowe, wypadnięcia dysku, lumbago, tzw. „postrzały”
  • przykurcze i niedowłady mięśni i ścięgien
  • zapalenia i stany pourazowe stawów
  • niewydolność układu krążenia, żylaki bez owrzodzeń , odleżyny
  • reumatyzm, rzs, artrozy
  • astma i nieżyt oskrzeli
  • choroby kobiece, zaburzenia w menstruacji
  • osteoporoza
  • nadwaga i otyłość – przy odchudzaniu
  • cellulit tzw.„pomarańczowa skórka”
  • rozstępy skórne i mięśniowe, wiotkość skóry, blizny pooperacyjne
  • ogólne przemęczenie ,stres, depresje, apatia
  • pragnienie przywrócenia swojej skórze i mięśniom naturalnej jędrności i elastyczności
  • zaburzenia snu i koncentracji

masaz11masaz12masaz13

Przeciwwskazania:

• silne stany zapalne i alergiczne skóry
  • zapalenia węzłów chłonnych
  • zakrzepy- torbiele
  • świeże zapalenie żył
  • wszelkie postacie nowotworu - raka
  • wysoka gorączka
  • owrzodzenie podudzi
  • tętniaki

masaz17

Wpływ masażu i terapii manualnych na organizm człowieka

Tkankę skórną:

Masaż ułatwia oddychanie skórne. W czasie zabiegu usuwane są ze skóry obumarłe komórki naskórka. Naczynia skórne rozszerzają się, poprawia się odżywienie skóry i znajdujących się w niej gruczołów. Ułatwia się oddychanie skórne. Skóra nabiera ładnego koloru i ujędrnia się.

masaz18 masaz18 masaz18

Układ krwionośny i limfatyczny:

Masaż pobudza układ krwionośny i limfatyczny, organy dostają dużą porcję tlenu i substancji odżywczych. Masaż ułatwia usunięcie przez organizm toksyn – produktów rozpadu, likwidację opuchlizn (wchłanianie obrzęków) – objawów zastoinowych. Polepsza powrót krwi żylnej do serca, ułatwia jego pracę. Masaż przyśpiesza cyrkulacje krwi w naczyniach krwionośnych, zwiększa ilość krwi dostarczanej do płuc.

Centralny i obwodowy układ nerwowy:

Masaż w zależności od potrzeby może być przeprowadzony chwytami  oddziałującymi pobudzająco lub uspokajająco na organizm. Zadaniem jego jest wysyłanie bodźców do mięśni i  gruczołów wydzielania wewnętrznego, oraz do poszczególnych narządów ustroju w zależności od potrzeby: kojących, tonujących          (gdy jest potrzebne uspokojenie) oraz intensywnych, dynamicznych (gdy jest potrzebne pobudzenie, a także poranny rozruch).Jest skutecznym sposobem przeciwbólowym znakomitym w chorobach kręgosłupa, rwie kulszowej, dyskopatii ,kręgozmyku, lumbago, skoliozie, oraz chorobach mięśni i stawów.

masaz18 masaz18 masaz18

Na tkankę mięśniową:

Masaż pobudza włókna mięśniowe do skurczu, podnosi ich napięcie. Jest to ważne przy zanikach mięśniowych tak w masażu klasycznym jak i  w wzmacniającym – izometrycznym sportowym. Masaż nawet kilkukrotnie zwiększa zdolność mięśni do wzmożonego wysiłku.

masaz24

Stawy i aparat więzadłowy:

Pod wpływem masażu zwiększa się stopień ruchomości stawów, elastyczność i wytrzymałość ścięgien i więzadeł.

masaz25-r

Układ pokarmowy:

Masaż  polepsza pracę układu pokarmowego – jego ukrwienie, co w znacznym stopniu poprawia trawienie i przyswajanie substancji odżywczych, a także polepsza funkcje wydalniczą.

Szanowny pacjencie, aby po wieloletnich zaniedbaniach zdrowotnych ból definitywnie - szybko ustąpił i żebyś przestał cierpieć wyzdrowiał musimy wykonać serie zabiegów

• najlepiej 1 – 2 razy w tygodniu proponując 6 – 8 - 10 - 15 spotkań zależnie od stopnia rozwoju schorzenia
  • efekt zabiegu chiropraktycznego jest natychmiastowy lub rozłożony w czasie 48 godzin
  • samopoczucie po zabiegu bywa różne : możemy odczuwać natychmiastową poprawę i przypływ energii, lub być osłabieni. dolegliwości bólowe mogą osłabnąć lub czasowo nasilić się przez 2-3 dni aby po nich zniknąć.
  • To normalna reakcja organizmu tak jak zmęczeniu dużym wysiłku sportowym czy ciężkiej pracy
  • Nie należy lekceważyć wykonanego zabiegu nawet gdy wydaje się delikatny, są to wysoce wyspecjalizowane i skuteczne mobilizacje wpływające na całe ciało.
  • powodują prawidłowe ustawienie nerwów powięzi – mięśni – stawów - kręgosłupa czyli powrót do właściwej - zdrowej sylwetki człowieka - symetrii organizmu.
  • Po zabiegu powinniśmy odpocząć, dać sanse organizmowi na wprowadzenie zmian zdrowotnych ograniczając do minimum intensywne zajęcia, ciężką pracę i sport
  • Polecam karnet aby obniżyć cenę wizyt !